З 1 січня Львів опинився у повному хаосі – відтоді, як у місті ввели нову транспортну схему. Розгублені люди на зупинках просто не знають, чим їм добратися з одного кінця міста в інший. Не знає цього і більшість водіїв.
-AAA+Про це повідомив кореспондент ЗІКу.
Чого лише варті відгуки мешканців, зокрема на інформаційному порталі, де пасажири говорять про маршрутки. «Ні пасажири, ні водії не знають про схему руху маршруток!».
«Транспортна реформа (краще запасатись велосипедами)». «Львівський жах (дякуємо Садовому за світле майбутнє)». «Нова схема маршрутних таксі 2012 (щоб Вас шл… трафив наглий)», – так звучать заголовки новин, написані самими львів’янами.
1 січня влада міста обіцяла новорічний подарунок для людей – безкоштовний проїзд у громадському транспорті. Натомість перевізники це зрозуміли по-своєму: на маршрут вийшли одиниці. Та й взагалі, у деяких маршрутках водії не цуралися брати плату за проїзд. Дякували меру Садовому у цей день лише таксисти, які добряче заробили на хаосі. Мешканці ж потріпали собі нерви, святковий день був зіпсутий.
З проханням оцінити роботу нової транспортної схеми, зважаючи на численні нарікання мешканців, ЗІК звернувся до начальника управління транспорту і зв’язку Львівської міської ради Миколи Жука. У коментарі ЗІКу 3 січня він розповів: «У перші дні – вихідні дні, не зовсім спрацювали перевізники, не зовсім спрацювали водії. Як завжди людський чинник, на жаль, перемагає інші рішення. Сьогодні вже вважаю, що система працює у задовільному режимі. Попрацюємо, день, два, три, тоді будемо бачити…».
Як наголосив Микола Жук, від сьогодні проводитимуть перевірки, складатимуть акти. Перевірятимуть, скільки машин випускають перевізники на маршрути, наскільки ефективно дотримуються графіків руху.
– Учора ви проводили нараду з перевізниками, про що домовлялися, чи буде хтось покараний, за те, що 1 січня неналежно працював?
– «Перевізники розповіли, що на лінію випустили 50% транспорту від планового випуску у робочий день, зважаючи на те, що це був вихідний день. Це перший день переходу на нову схему, ніхто з них офіційно не отримав жодних коштів у касу. Те, що там десь хтось брав кошти за проїзд – це просто водії недобросовісно спрацювали. Щодо покарань, звичайно, є певний ряд зауважень до перевізників, фактично, до всіх. Учора я з ними усіма спілкувався і попередив, що сьогодні ми починаємо перевірки на маршрутах. Попередив усіх, що будуть більш суворі санкції».
– Які саме санкції?
– На підставі двох актів департамент видає наказ про проведення технічного аудиту підприємства. На підставі цього аудиту підприємство може втратити дозвіл на перевезення.
– Чому досі на зупинках не з’явилося жодної інформації про нову схему руху?
– Ми розвісили хіба плакати з переліком зупинок і нумерацією зупинок. На жаль, люди ці плакати на багатьох зупинках і транспортних засобах зразу зняли і забрали з собою, як це в нас часто буває. А щодо табло на зупинках: всі номери і знаки є на балансі районних адміністрацій, а вони не працювали у вихідні дні. А це не в наших повноваженнях, ми навіть не маємо на це коштів. Все, що ми видаємо, видаємо за кошти різних спонсорів, організацій. Думаю, що ця інформація на зупинках громадського транспорту впродовж тижня з’явиться.
Крім того, протягом 5 років ця інформація практично не поновлювалася на зупинках, а ви хочете, щоб ми за один день це зробили…
– Люди скаржаться, що водії самі не орієнтуються щодо нових маршрутів, графіків руху?
– Щодо водіїв, це так. Але перевізники з кожним водієм цю схему руху і графіки руху повинні були пропрацювати. Звичайно, що в мене є просто море запитань до перевізників. Я вчора з ними мав довгу зустріч, думаю, що сьогодні також матиму. Але думаю, що сьогодні вже транспорт буде йти суттєво краще, ніж учора. І водії вже будуть більш поінформовані. Це робота перевізників, а не управління транспорту. Вони отримали договори, вони отримали паспорти маршрутів і всю інформацію, яку мали довести до водіїв. Те, що вони цього не зробили, це вже їхня провина.
Окрім того Микола Жук розповів, що до управління транспорту надійшло 1 січня приблизно 140 дзвінків, 2 січня – близько 190 дзвінків. Здебільшого людей цікавила довідкова інформація. Також були нарікання щодо відсутності маршрутів, які раніше працювали. «Але люди повинні зрозуміти, що від свого під’їзду до дверей роботи не завжди можна добратися», – каже Микола Жук.
За повідомленням прес-служби ЛМР, на «Гарячу лінію міста» протягом 1 та 2 січня надійшло 103 звернення мешканців, з яких 90 – щодо нової транспортної схеми.
За великим рахунком, те, що влада міста «влаштувала» львів’янам у святкові дні з транспортом, вимагає скликання надзвичайної, позачергової сесії Львівської міської ради, на якій мають бути поставлені чіткі питання: на кого був покладений контроль за функціонуванням транспорту у святкові дні, хто з чиновників 1, 2 січня здійснював контроль, відповідно, хто має бути звільнений з посади, яку відповідальність понесуть перевізники. Оцінку міському голові Львова Андрію Садовому мають дати депутати, не знімаючи й з себе відповідальність за транспортний армагеддон у Львові.
Renault Grand Scenic ІІІ (2011) дизель 1,5 110 л.с., механика - Крокодил
Volkswagen Polo 1.4 (2011) 85 л.с. + робот DSG 7ст + кондей - рабочая - был
Logan Ambiance 1,4 (2008) 75 л.с. + ГУР + передние ЭСП + ГБО by rk03 - был
Deawoo Matiz 0.8 (2002) 52 л.с.- был
0