rooti написав:Цікаво чи встановлюють десь електро підігрів для двигуна (щоб не прогрівати двигун на бензині).
І чи буде така річ економити гроші?
Для електропідігріву потрібно джерело електроенергії. В автономних системах на зразок автомобіля це - акумулятор.
Акумулятор потрібно заряджати. В автомобілі він зазвичай заряджається генератором, який крутить двигун, що працює не бензині.
Отже, що маємо: палимо бензин, щоб зарядити акумулятор, щоб акумулятор дав енергію на підігрів двигуна.
Така ситуація навіть приказкою "Не вмер Гаврило - болячка задавила" не описується, оскільки будуть дотаткові втрати енергії на зарядку акумулятора, плюс до того, електропідігрівом вам потрібно буде гріти двигун зовні (можна, звичайно, протягнути спіраль в корпусі двигуна, заізолювавши її вогнетривкою керамікою). А бензин прогріває двигун прямо всередині - в циліндрах, де, власне і потрібно прогрівати.
В сьомому класі цікаво було б розв"язати задачку: при заданій питомій теплоємності алюмінію і заданій масі двигуна (не враховуючи навіть маси охолоджуючої рідини та масла) скільки потрібно кілоджоулів, щоб нагріти двигун від -20 градусів за Цельсієм до + 40 градусів. А потім перевести кілоджоулі в ампергодини. Маю підозру, що акумулятор потрібно брати від крокуючого екскаватора.
Отже, як математик за фахом, рахуємо.
питома теплоємність алюмінію = 0,93 кДж/(кг х градус)
Якщо допустити, що маса двигуна 80 кг, а нагріти потрібно від мінус 20 до плюс 40,
то для цього (не рахуючи втрат) потрібна енергія 0,93 х 80 х 60 = 4464 кДж.
переводимо в кіловат-години
4464 кДж = 1,24 квтгод.
Наш акумулятор сороківка (за визначенням може давати при напрузі 12 вольт струм 1 ампер протягом 40 годин), тобто, повністю зарядженний тримає в собі енергію 12 х 1 х 40 = 480 ватгодин, або 0,48 квтгодин.
Отже, для нагріву двигуна (не враховуючи втрат) потрібно буде розрядити в нуль 2,58 наших акумуляторів ( 1,24 / 0,48)
Тобто, два акумулятори розряджаєм повністю, а третій - більш ніж наполовину. І уперьод.:tbsenile:
При движении по встречке желательно соблюдать хотя бы рядность. (пункт Правил дорожного движения - проект)
0