Larsen, я знав, що ти будеш писати про момент
Звичайно у дизеля на низах момент більший в силу відсутності насосних втрат, але обмеження "валити" на низах є не стільки технічним (фізичним), а стільки конструктивно-технологічним - при навантаженні на низьких обертах не забезпечується рідинне тертя деталей КШМ і ЦПГ, і навіть напіврідинне. Це супроводжується значною вібрацією та підвищенним зносом вищеназваних вузлів і деталей в 8-16 разів.
Котитись (рухатись з мінімальним моментом) на низах можна, досвідчений водій цю межу відчуває по звуку двигуна, але розганятись треба на обертах не нижчих, чим це передбачено конструкцією двигуна.
Приведу на прикладі свого 1.4TSI. Коли котишся на роботу по місту (на круїзі 69), то Шкода просить підвищити передачу вже на 1200 обертах. При такій їзді середня витрата складає 4,9.
Якщо середньо газонути, то просить понизити на одну передачу (1500 обертів). Якщо прижмеш вонючку в пол, то заставляє понизити на дві передачі (від 1800 об), і якщо це 1-3 передачі, то момент обмежується ЕСП, оскільки машина зривається в букс.
0