GoshaG1967 написав:мій трошки розряджений ( це враховуючи що я місяць-два його не експлуатував), генератор нормально дає підзарядку. Так що поставлю сьогодні на зарядку на ніч свій акумулятор і буду на ньому їздити а там буде видно
Якщо Ви їздите щодня, то можна не заморачцватись і не знімати його на підзарядку. Сам поступово зарядиться.
Недолік зарядки на автомомілі в тому, що генератр не зарялить АКБ на 100%. Причина тому, що ЕРС генератора підтримується на 13,8-14,4В. А для повного заряду кислотної батареї потрібно 15В. ТОму зарядний пристрій може в батарею заштовхати всю його ємність, але поставивши батарею на авто, і поїздившти день її стан знову стае "генераторним", тобто заряд складе 80-90%.
Тому порада "бувалих" - "я знімаю восени батарею на підзарядку, то вона мене всю зиму крутить і живе понад 7р" - це міф що протирічить фізиці.
GoshaG1967 написав:Сказали що той що я зняв з машини взагалі заряду не тримає і йому "гаплик"
Якщо є бажання, то у цьому можете легко переконатись. Для цього потрібна авто лампочка, краще від фари, наприклад з цілою спіраллю дальнього світла.
А далі все просто:
- приєднуємо вольтметр до клем АКБ, якщо батарея заряджена, то вольтметр покаже 12,6В
- до лампочки прикручуємо дроти і підключаємо її до батареї.
- чекаємо коли напруга впаде до 10,5В, при цьому світло лампочки пожевріє
- Відключаємо лампочку і ставимо батарею на зарядку струмом 4-5А
- чекаємо шипіння з банок батареї, як почне рясно (правильний термін "обильно") шипіти, то зменшуємо струм до 2А і до заряджаємо поки напруга не виросте понад 15В.
Це був 1-ий тренувальний цикл.
- Після цього знову лампочка і засікаєм час до повного розряду - 10,5В.
- якщо це була лампа дальнього світла на 60Вт, то вона пожирає струм 6А. Отже, нова батарея ємністю 60А*г буде тримати лампочку 60/6=10 годин
- якщо ваша лампочка пожевріє, скажем через 2 години, то фактична ємність вашої батареї складає 6*2=12 А*г. Така батарея ще буде справно крутити логанівський двигун. Думаю, що ваша батарея не протягне лампу і з пів години, але і не каркаю.
Причин втрати ємності є 3:
1. Википів електроліт в банках АКБ. Тут ясно що робити.
2. Знос активної масти позитивних пластин - у цьому випадку батареї амба.
3. Сульфатація мінусових пластин - явище, яке відбувається якщо рідко їздищ і батарея тижнями стоїть незаряджена. Сульфатовані пластини відновлюються, частково.
Щоб переконатись яка саме з цих 2 причин є ваша - зробіть 2-ий тренувальний цикл. І якщо 1-ий цикл видав скажем 12А*г, а 2-ий 18, то це факт сульфатації. 3-ій цикл оживить батарею ще більше.
Ну якщо є бажання і час, то можна погратись і з "новою" батареєю. При цьому пам'ятати, що ресурс нової батареї складає близько 200 циклів заряду-розряду. І якщо ми граємось тренувальні цикли то ми також використовуємо ресурс батареї.
У автоелектриків ж спеціалізовані прилади які опосередковано визначають ємність батареї. Хоч і опосередковано, за то швидко.
0