Тема: Фінансові результати за 2019:Група Renault досягла цільових показників
Незважаючи на складну ситуацію, Група Renault досягла цільових показників, переглянутих в жовтні, включаючи операційну маржу Групи в 4,8% і позитивний потік вільних грошових коштів від операційної діяльності в автомобільному секторі.
• Продажі склали 3,8 млн автомобілів (-3,4%).
• Виручка Групи скоротилася на 3,3% до 55 537 млн євро. При незмінних валютних курсах* цей показник зменшився б на 2,7%.
• Операційна маржа Групи - 2 662 млн євро (4,8% від виручки), що на 950 млн євро менше в порівнянні з 2018 роком
• Операційний прибуток Групи - 2 105 млн євро в порівнянні з цифрою 2018 року - 2 987 млн євро.
• Чистий прибуток - 19 млн євро в порівнянні з 3 451 млн євро, отриманими роком раніше. Крім скорочення операційного прибутку Групи цей спад обумовлений скороченим внеском асоційованих компаній (-1 730 млн євро) і нарахуванням відкладених податків у Франції в розмірі 753 млн євро.
• Потік вільних грошових коштів від операційної діяльності в автомобільному секторі дорівнює 153 млн євро.
«Не дивлячись на складний рік, Група Renault змогла домогтися результатів, зафіксованих в переглянутому плані. Хочу подякувати всім співробітникам за їх цілеспрямованість і наполеглива праця, які допомогли досягти поставлених цілей. Перспективи на 2020 рік залишаються туманними через очікувану ринкову волатильність, особливо в Європі, через вступ в силу регламенту CAFE і можливих наслідків спалаху коронавірусу. Проте зміцнення керівництва, відродження Альянсу і успіх нових моделей додають мені глибоку впевненість, що ми здатні змінити ситуацію в Групі на краще», - заявила Клотільд Дельбос, виконуюча обов'язки генерального директора Renault.
Виручка Групи досягла 55 537 млн євро (-3,3%), у тому числі 3 130 млн євро з боку «АвтоВАЗ» (+ 3%). Без урахування впливу валютних курсів виручка Групи скоротилася б на 2,7%.
Виручка в автомобільному секторі (за винятком «АвтоВАЗ») знизилася на 4,2% до 49 002 млн євро.
Цей спад обумовлений негативним ефектом об'єму (-1,4 пп), в першу чергу через зниження продажів в Аргентині, Туреччині та Алжирі.
Продажі партнерам скоротилися на 3,4 пп через падіння виробництва у Nissan і Daimler, зниження попиту на дизельні двигуни в Європі і різке скорочення продажів машинокомплектів** в Китай, а також закриття цього напрямку в Ірані.
Вплив змін валютних курсів був негативним (-0,7 пп) в основному через різке знецінення аргентинського песо і турецької ліри.
Позитивний ефект ціни (+1,7 пп) обумовлений зусиллями з компенсації знецінення цих валют і підвищенням цін в Європі, в основному в зв'язку з витратами на дотримання нормативно-правових вимог. З четвертого кварталу ефект ціни збільшився завдяки більш амбітній ціновій політиці, в першу чергу щодо нового Clio в Європі.
Операційна маржа Групи становила 2 662 млн євро, що відповідає 4,8% від виручки в порівнянні з 6,3% в 2018 р.
Операційна маржа в автомобільному секторі (не рахуючи «АвтоВАЗ») знизилася на 920 млн євро до 1 284 млн євро, що відповідає 2,6% від виручки (пор. 4,3% в 2018 р).
Ця зміна пояснюється наступними причинами:
• Негативний ефект обсягу в розмірі 582 млн євро, включаючи продажі партнерам.
• Ефект від асортименту / цін / розширення комплектації був негативним у розмірі 587 млн євро через розширення комплектації (відповідно до нормативних актів або для нових продуктів) і скорочення продажів дизельних двигунів в Європі.
• Ефект Monozukuri був позитивним (+547 млн євро). Йому сприяли гарні результати в секторі закупівель, збільшення капіталізації НДДКР, проте зростання амортизаційних витрат надав негативного впливу.
• Вплив з боку сировини склав -324 млн євро в основному через підвищення цін на дорогоцінні метали і сталь.
• Позитивний ефект в розмірі 121 млн євро за рахунок скорочення адміністративно-господарських витрат обумовлений зусиллями компанії щодо зниження витрат і включає разові позитивні ефекти.
• Вплив змін валютних курсів склав +24 млн євро через позитивний ефект, наданий знеціненням турецької ліри на виробничі витрати, яке компенсувало негативний ефект від аргентинського песо.
Частка операційної маржі «АвтоВАЗ» склала 155 млн євро в порівнянні з 204 млн євро в 2018 р через зниження разових позитивних ефектів приблизно на 70 млн євро.
Внесок фінансування продажів в операційну маржу Групи склав 1 223 млн євро в порівнянні з 1 204 млн євро в 2018 р Зростання на 1,6% зумовлене збільшенням середнього обсягу дохідних активів, що відображає хорошу динаміку продажів RCI Banque, незважаючи на негативний вплив зміни валютних курсів в розмірі 26 млн євро і зростання втрат в секторі послуг мобільності в розмірі 26 млн євро.
Інші операційні доходи і витрати склали -557 млн євро (у порівнянні з -625 млн євро в 2018 р) у зв'язку з витратами на реструктуризацію в розмірі приблизно 240 млн євро, в першу чергу через програми зниження пенсійного віку у Франції і знецінення активів приблизно на 300 млн євро в Китаї та Аргентині.
Операційний дохід Групи склав 2 105 млн євро в порівнянні з 2 987 млн євро в 2018 р.
Валові фінансові доходи і витрати склали -442 млн євро в порівнянні з -353 млн євро в 2018 р, незважаючи на практично незмінну вартість фінансування. Зниження інших фінансових доходів і збільшення витрат пояснюється зниженням дивідендів, отриманих від неконсолідованих організацій, і іншими витратами.
Внесок асоційованих компаній склав -190 млн євро в порівнянні з +1 540 млн євро в 2018 р внесок Nissan склав +242 млн євро, в той час як внесок інших асоційованих компаній (-432 млн євро) серйозно знизився через низькі продажі наших спільних підприємств в Китаї, що також призвело до знецінення активів.
Поточні і відкладені податки представляють витрати в розмірі -1 454 млн євро, включаючи 753 млн євро через припинення визнання відкладених податкових вимог в складі податкових втрат у Франції.
Чистий прибуток склав 19 млн євро, а дохід по акціях Групи -141 млн євро (-0,52 євро на акцію в порівнянні з 12,24 євро на акцію в 2018 р).
Вільний потік грошових коштів від операційної діяльності в автомобільному секторі (включаючи «АвтоВАЗ») був позитивним і склав 153 млн євро. У ньому враховується істотне зростання інвестицій, збільшення дивідендів, отриманих від RCI, і позитивний ефект від зміни у вимогах до оборотного капіталу.
Ліквідність в автомобільному секторі на 31 грудня 2019 р становила 15,8 млрд євро, а чистий грошова позиція - 1,7 млрд євро.
Станом на 31 грудня 2019 р. сукупні складські запаси (включаючи незалежні дилерські мережі) відповідали 68 дням продажів у порівнянні з 70 днями в грудні 2018 р.
Дивіденди в розмірі 1,10 євро на акцію (3,55 євро в 2018 р) будуть представлені на затвердження на щорічних загальних зборах акціонерів. 30 квітня 2020 року акції будуть торгуватися без права отримання дивіденду, а дивіденди почнуть виплачуватися з 5 травня 2020 р.
ПРОГНОЗ НА 2020
Світовий автомобільний ринок в цьому році скоротиться, в Європі - мінімум на 3%, в Росії - приблизно на 3%, а бразильський ринок зросте приблизно на 5%.
У зв'язку з високою невизначеністю, в першу чергу через введення регламенту CAFE в Європі і істотного зростання амортизаційних відрахувань, пов'язаних з інвестиціями в майбутнє розвиток, Група Renault ставить перед собою наступні цілі:
• домогтися виручки на рівні 2019 р. при незмінних валютних курсах***,
• отримати операційну маржу в розмірі 3-4%,
• забезпечити позитивний потік вільних грошових коштів від операційної діяльності в автомобільному секторі до обліку витрат на реструктуризацію.
У цьому плані не враховується можливий вплив на ситуацію поширення коронавірусу.
Додаткова інформація
Консолідована фінансова звітність Групи Renault і Renault SA від 31 грудня 2019 року була затверджена радою директорів 13 лютого 2020 р.
Аудитори Групи провели перевірку цієї звітності, результат якої буде незабаром опубліковано. Фінансовий звіт з вичерпним аналізом фінансових результатів за 2019 р доступний на сайті www.group.renault.com в рубриці «Фінанси».
Про Групу Renault
Група Renault виробляє автомобілі з 1898 р. Сьогодні це транснаціональна група, яка об'єднує кілька марок, яка продала майже 3,8 млн автомобілів в 134 країнах в 2019 році. Група має 40 виробничих майданчиків, 12 700 точок продажів і більше 180 000 співробітників. Для вирішення головних технологічних завдань майбутнього та подальшого розвитку своєї стратегії прибуткового зростання Група Renault приділяє основну увагу міжнародній експансії. Для цього компанія активно розвиває синергії на рівні п'яти своїх марок (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine і LADA), в сфері електричного транспорту і в рамках альянсу з Nissan і Mitsubishi Motors. З 2016 року компанія виступає зі своєю заводською командою в Чемпіонаті світу з автогонок у класі Формула-1, який дозволяє перебувати в авангарді передових автомобільних розробок і підвищувати свою популярність у всьому світі.
*Для аналізу зміни консолідованої виручки при незмінних валютних курсах Група Renault перераховує виручку поточного року за середнім річним валютним курсом минулого року.
**CKD: повний машинокомплект, дрібновузлове складання.
***Для аналізу зміни консолідованої виручки при незмінних валютних курсах Група Renault перераховує виручку поточного року за середнім річним валютним курсом минулого року.