Привіт свім, ось знайшов цікаву статтю про кредити на авто, кому цікаво почитайте!!! Тільки ссилку не памятаю, зберіг на диску!!!
Українці, що бажають обзавестися новим автомобілем, мають можливість одержати під це придбання непристойно дешеві позики. Імпортери іномарок почали висаджувати в Україні свої фінансові компанії, які збираються активно кредитувати покупців, щоб збільшити продажі своїх авто. Після того як автолюбителі зможуть одержувати автопозики під 1-5% річних, вони відмовляться від послуг банків, що пропонують кредити під 12-14% річних.
Фінансова навала
Вихід нових гравців стане головною тенденцією на ринку автокредитування в 2008 році. У цьому сегменті активізувались фінансові компанії, пов'язані з виробниками легкових авто. Так, минулого тижня було оголошено про створення в нашій країні "дочки" французької групи Renault - Renault Finance, що займеться кредитуванням покупок усього модельного ряду Renault і Dacia. Хоча трохи раніше власною фірмою обзавелася українська корпорація "АІС" - "Єврокапітал", експерти вважають, що домінувати в даному сегменті все-таки будуть іноземці.
"Думаю, виходом одного підприємства справа не обмежиться, і в Україні будуть з'являтися нові фінкомпанії, що входять у групи та концерни великих світових виробників автомобілів. Це закономірний процес - у міру збільшення продажів на нашій території імпортери заводять сюди свої структури. Вони роблять бізнес системним, керуючись простим принципом - навіщо давати заробляти іншим (у цьому випадку банкам), якщо можна заробити самим?" - пояснив те, що відбувається, в інтерв'ю Діловій столиці глава Всеукраїнської асоціації автомобільних дилерів і імпортерів Олег Назаренко.
За словами експертів, протягом 2008 р. на нашім ринку можуть улаштуватися ще три-чотири ФК, що представляють імпортерів легкових іномарок. Бум же в цьому сегменті, згідно з нинішніми прогнозами, припаде на 2009 р. Багато автомобільних груп цього року будуть лише придивлятися до фінансового сегмента в нашій країні. "Найближчим часом ми не плануємо створювати свою фірму в Україні. Хоча в перспективі такий варіант цілком можливий", - розповіла фахівець відділу фінансового сервісу компанії "Інтеркар Україна Лтд." (генеральний імпортер Volkswagen) Ганна Румянцева.
"Не відкидається прихід на наш ринок і Toyota, що має за кордоном сильну грошову складову. Це зараз світова тенденція - імпортери авто активно виводять фінансових "дочок" у країни, де вони роблять солідні продажі", - доповнив її начальник департаменту розвитку індивідуального бізнесу Укрсиббанку Іван Істомін.
Щось подібне недавно відбулося в сегменті спецтехніки. Правда, імпортерам таких машин більше до душі припала робота з фінустановами іншого класу - лізинговими компаніями. "Наприклад, Volvo через українських дилерів пропонує послуги своєї однойменної лізингової компанії. Такий спосіб фондується на міжнародних ринках капіталу, завдяки чому процентні ставки виглядають заманливо. І взагалі на ринку фінансування покупок автотранспорту для міжнародних перевезень, а також дорогої спецтехніки українські банки сьогодні мають незначну частку", - розповів директор департаменту банкінгу малого та середнього бізнесу Укргазбанку Михайло Бодрецький.
Банки довели ненадійність
Передбачається, що в імпортерів авто будуть приблизно ті самі критерії для того, щоб почати в нашій країні фінансовий бізнес. "Вихід на ринок України нашої структури обумовлений тим, що тут уже продається більше 10 тис. наших автомобілів. Як тільки цей показник перевищується, актуальний прихід представників банку Renault у ті країни, де продажі перевищать 20 млн дол.", - відзначив голова правління компанії "Renault Україна" Ферід Аннабі.
Додатковим стимулом для появи в нашій країні фінансових "дочок" автомобільних концернів стали недавні проблеми в сфері автокредитування. Нагадаємо, що під час останнього буму автопродажів банки не змогли обслужити всіх охочих водіїв, яким доводилося за кілька днів записуватися на зустріч із менеджером і переплачувати за кредити (щоб збити потік позичальників, банкіри тоді піднімали ставки). "Іноді банки гальмували автокредитування через нестачу в них ресурсів. І в результаті імпортери не виконували свої плани продажів. Зрозуміло, вони не могли із цим миритися", - підкреслив Олег Назаренко.
Позичальників підкуплять дешевизною
Банкіри не приховують, що сьогодні ФК стануть для них сильними конкурентами. "За умови приходу на ринок декількох активних фінансових гравців, що мають можливість фондуватися на іноземних ринках капіталів, українські банки можуть втратити значну частину свого прибутку в сегменті автокредитування", - вважає Михайло Бодрецький. Фахівці допускають, що для нарощування продажів машин імпортери стануть відверто демпінгувати.
"Вони можуть видавати кредити під 1-5% річних і при цьому не нарощувати прибутковість за рахунок додаткових комісій. Адже на батьківщині великі концерни мають дуже сильні фінансові структури та ресурсну базу. Головний же недолік цих ФК - короткі строки кредитування. Як правило, вони укладаються в один-три роки, що може влаштувати далеко не всіх позичальників", - повідомив Іван Істомін.
Виживання банків із сегмента автокредитування буде особливо болючим цього року. "В 2008 р. темпи приросту портфелів упадуть у всіх банків через насиченість ринку - колишніх темпів дотримуватися вже неможливо", - розповіла заступник голови правління АКБ "Укрсоцбанк" Ірина Князєва. Хоча банкіри обіцяють не сидіти склавши руки та у міру загострення конкуренції переглядати умови автокредитування. У першу чергу клієнтів постараються втримати зниженням цін на позики. Правда, зараз експерти визнають, що зможуть знижувати ціни в основному на гривневі кредити, причому робити це будуть поступово. Ще один хід, на який можуть піти банки, - спрощення вимог до позичальників.
Але навіть незважаючи на це, в 2008 р. відтік автокредитування з банків у фінансові компанії може скласти порядку 10-15%. Бум у сегменті ФК в 2009 р., на думку аналітиків, дозволить їм у три рази збільшити свою частку на автомобільному ринку. Перші підсумки приходу в нашу країну "дочок" іноземних автомобільних груп фахівці збираються підбивати у вересні-жовтні, оскільки саме на цей період повинен припасти пік продажів машин цього року.
Олена Кравцова
"Логан (Logan), горная вершина на С.-З. Канады, в горах Св. Ильи. Высота 6050 м (2-я по высоте в Северной Америке). Даёт начало многочисленным долинным ледникам длиной до 80 км (ледник Логан)."
Dacia Logan Ambiance, 1.4, синий
0