Тема: Регулятор тиску в гідроприводі задніх гальм
Через 1,5 тис. в моєї бібіки наближається ТО-4. Поскільки в нашого Ю.Р.К. нема стенду для комп'ютерної діагностики ходової і гальмівної систем, вирішив поїхати на Шкода-сервіс у Львові (вул. Залізнична). Діагностика показала, що за 2,5 роки всі стойки в нормі (в середньому 60% ресурсу), геометрія - ОК, передні гальма і ручник в порядку. Але задніх гальм - ВЗАГАЛІ НЕМА!
Це було вчора. Через пару годин пошуку в неті і читанні книжки по Логану методом виключень стало зрозуміло, що з регулятором тиску задніх гальм (часто називають "колдун") щось явно не в порядку (дана інфа не стосується машин з АБС).
Регулятор давления изменяет давление в гидравлическом приводе тормозных механизмов задних колёс в зависимости от нагрузки на заднюю ось автомобиля. Он включён в оба контура тормозной системы, через него тормозная жидкость поступает к обоим задним тормозным механизмам. Регулятор закреплён болтами на кузове автомобиля. Его шток через подпружиненный нагрузочный стержень, рычаг 3 и серьгу 5 соединён с балкой задней подвески. В зависимости от расстояния между балкой ы кузовом, которое определяется нагрузкой автомобиля, перемещается шток регулятора, который, в свою очередь, с помощью системы клапанов изменяет сечения проходных каналов контуров внутри регулятора, ограничивая тем самым давление в контурах задних тормозов. Степень ограничения регулятора, а следовательно, и давление в контурах, регулируют с помощью гайки 4.
Сьогодні поїхав на ЮРК. Підняли машину на під'йомник. При вдавленій педалі колеса навіть не думали гальмувати, вільно прокручувались собі по інерції. Хлопці сказали, що ніколи з таким на Логані ще не стикались. Регулювати не беруться (зрештою, я їх розумію, бо "на око" регулювати не можна, можна так перекрутити, що зад буде хапати швидше, ніж перед, тоді при аварійному відгальмовуванні 100% зриву задньої осі і повна некерованість машиною). Можуть замінити на новий. Я тверезо оцінив, що життя мені дорожче, і прийняв рішення купити новий. Позичив в Ротманса грошей, яких мені бракувало (добре, що Сєрьога був поруч) і, відваливши 804 грн. спустився в бокс сервісу з новим регулятором. Відкриваємо коробку, майстер уважно дивиться, і каже: "на новому гайка закручена десь 7 мм. на різьбі, а в тебе зовсім попущена". Я йому: "так давай докрутимо до того рівня, що в новому, і попробуємо, як буде гальмувати. Докрутили, виїхали на вулицю, попробували. УРА! Зад гальмує. Віддав швиденько назад куплений регулятор, забрав гроші і поїхав на Шкода-сервіс.
На Шкоді разів 4 регулювали гайку, поки показники по комп'ютеру вийшли на нормальний рівень.
Коли після того я пробував зімітувати аварійне гальмування, результат себе просто перевершив! Таке враження, що я на новій машині! Як я раніше міг їздити без задніх гальм? При гальмуванні машина практично перестала "клювати" носом, ну і відчуття якоїсь захищеності з'явилось