Майже ідеальний Гран-Прі Монако

Непоганий вийшов вік-енд – як не дивно, цьогорічне Монако, схоже, запам’ятається не лише звичними яхтами, гламурними зірками та напруженою, аварійною, але доволі передбачуваною гонкою. На цей раз гонка вийшла якісна – навіть з обгонами. Та про все по порядку.
Великий Цирк до князівства прибув одразу з Іспанії – вже у вівторок команда автогоночних зірок традиційно грала в футбол з зірками Монако. Матч був благодійний, глядачів на трибунах було небагато, і автоспорт програв шоу-бізнесу 3-5. В той самий вечір бригада робітників перетворювала місцеві дороги на автодром, і в першому повороті тимчасової траси з невідомих причин їх припаркована вантажівка згоріла вщент, розплавивши асфальт. Покриття в терміновому порядку переклали, але залишились побоювання, що різниця між цією ділянкою та навколишньою трасою може спричинити проблеми вже у четвер, під час перших практик. Також у вівторок команда з Маранелло нарешті дозріла – і замінила Альдо Косту на Пета Фрая, відправивши першого на іншу роботу.
В четвер «автодром» на вузеньких вулицях Монако зустрів команди та глядачів теплою погодою, яскравим сонцем та асфальтом не дуже гоночних кондицій – першу третину вранішньої вільної практики по трасі натхненно їздив лише Картікеян. Інші приєднались пізніше, лише Веббер залишився в боксах – проблеми з болідом дозволили австралійцю пройти усього три кола на початку, та замість Альгерсуарі за кермом Toro Rosso їздив тест-пілот Даніель Ріккардо. Всередині сесії на стартовій прямій стало забагато води, що деякий час витікала з дренажної системи, і усунення проблеми призвело до зупинки заїздів. Зелені прапори з’явились доволі швидко, і остання частина сесії не обійшлась без інцидентів – Ліуцці невдало виїхав з тунелю і доволі сильно розбив болід, а Міхаель Шумахер вилетів в тому самому першому повороті – але без суттєвих пошкоджень. На останніх хвилинах Росберг завадив Алонсо на швидкому колі, і перший час показав Феттель. Картікеян, хоч і наїздив кіл більше за всіх, залишився в протоколі попереду лише Веббера.
Після обіду на трасі в майже бойових умовах дебютувала нова гума Pirelli – відмічений червоним кольором суперсофт, що був знайомий командам лише з передсезонних тестів. Цього разу перший поворот зібрав цілу колекцію вилетів: Мальдонадо, Альгерсуарі, Ковалайнен та Глок. Трохи не поділили трасу Феррарі, а на виїзді з тунелю не пощастило ді Ресті та Петрову, при цьому росіянин пошкодив переднє антикрило. Веббер в другій сесії вже не відривався від більшості, а сидіти в боксах довелося Ліуцці – після вранішнього вильоту машину не встигли полагодити. Протокол очолив Фернандо Алонсо, більше за всіх кіл проїхав Ковалайнен, хоч і опинявся двічі за межами треку. Суперсофт показав себе швидким – швидше за софт – і витривалим, що обіцяло деяку різноманітність в гоночних стратегіях.
П’ятниця в Монако традиційно була віддана різним гламурно-благодійним справам: роздачі автографів, показу мод та веселим вечіркам.
В суботу температура повітря трохи впала, але сонце світило так само, і асфальт прогрівся до тої ж температури, що і в четвер. Заїзди лише встигли розпочатись, як Росберг на виїзді з тунелю серйозно розбив передню частину боліду, на щастя, сам Ніко не постраждав і благополучно вибрався з машини. Напередодні Чарлі Уайтинг наказав прибрати «лежачих поліцейських» з шикани, через яку пролетів Росберг – страшно подумати, що б було, якби вони там залишились. Поки прибирали трасу, сесію було зупинено. Після поновлення руху на трасі Феліпе Масса примусив понервувати своїх механіків та вболівальників, ледь не в’їхавши в сталевий рельс відбійника, а за декілька хвилин до закінчення третьої практики в першому повороті знову розбив свого багатостраждального боліда Вітантоніо Ліуцці – і склав компанію Росбергу, бо ж небезпека не встигнути з ремонтом до початку кваліфікації виглядала дуже можливою. Перший рядок протоколу знову зайняв Алонсо – схоже, поєднання характеристик гуми та траси цілком влаштувало червоні боліди. Red Bull в усіх трьох практиках виглядали не так яскраво, проте всі сприймали цей факт обережно і не поспішали з висновками. І були праві.
Механіки Mercedes GP все ж встигли полагодити болід Росберга, і він не опинився серед завсідників нижньої частини стартового протоколу, а от Льюцці не так пощастило, до того ж і Картікеян мав проблеми з підвіскою та не виїжджав з боксів – обидві HRT практично могли збирати речі – або чекати на диво. До них, Marussia Virgin Racing та Team Lotus долучився і Хайме Альгерсуарі – всі інші продовжили шлях до поулу, орієнтуючись на час Льюіса Хемільтона. Q2 всі провели на суперсофті , і найшвидшим знову виявився Хемільтон, а до першої десятки не потрапили Буемі, Хайдфельд, Сутіл, ді Реста, Кобаяші, Баррікелло та Петров – схоже, Renault міський лабіринт прийшовся не до вподоби, і взагалі, вузькі та непристосовані до перегонів вулиці князівства трохи перетасували формульну колоду.
В Q3 пілоти встигли зробити по одній спробі, менш ніж за три хвилини до завершення сесії виїхали на другу – і побачили червоні прапори. Вже вкотре за вік-енд на виїзді з тунелю сталася аварія, але ця виявилась найстрашнішою, бо ж якщо Росберг напередодні пролетів шикану і зупинився об відбійник вже загасивши швидкість, то Серхіо Перес пронісся трохи правіше – і врізався у бар’єр правим боком. Секунди складались у хвилини, а з пошкодженого боліду не було помітно ніяких рухів. Підбігли маршали, під’їхав медичний автомобіль, місце аварії закрили екранами – а пілоти залишились в своїх машинах чекати поновлення сесії. Чекати довелося довго – більш ніж півгодини, бо після того, як Переса повезли до лікарні, маршали почали відновлювати бар’єр, а з траси прибирали уламки. Після того, як світлофор засвітився зеленим, всі виїхали на трасу, але покращити час не вдалося нікому – попередній поул Феттеля став справжнім. Другим опинився Баттон, за ним розташувались Веббер, Алонсо, Шумахер, Масса, Хемільтон, Росберг та Мальдонадо, щоправда Льюіс, роздратований довгим очікуванням та зміною планів в своїй останній спробі погарячкував та зрізав шикану – і цей результат був анульований стюардами, що відсунуло британця на дев’яте місце, а Росберг з Мальдонадо опинились відповідно на сьомому та восьмому місцях. Дехто завдяки затримці зберіг зовсім нові комплекти гуми. Трохи пізніше з’явилась інформація про те, що Перес при свідомості і відповідав на запитання – думаю, всі зітхнули з полегшенням. Ближче до вечора стало відомо, що Серхіо отримав струс мозку та забій стегна, і скоріш за все в гонці не стартуватиме. Того ж вечора декілька пілотів висловились щодо тої нерівності на виїзді з тунелю, відбійників у шикані та безпеки цієї траси взагалі. Петров поскаржився на болі в спині після схожої аварії в четвер.
В неділю стало відомо, що Переса протримають в лікарні до понеділка, а HRT все ж дочекались дива і отримали дозвіл стартувати в ГП Монако – тож на стартовій прямій вишикувались 23 боліди. Чому досі я не згадала про DRS? Тому що не було помітно від цієї системи якоїсь користі, хоча використовувати її дозволили. Тож продовжу. Старт був яскравим – і без аварій. Феттель та Баттон зерігли позиції, Алонсо обійшов Веббера, позаду забарився Шумахер, і його пройшли всі, хто встиг зреагувати, включаючи напарника. Трохи згодом Міхаель все ж обігнав Хемільтона, пошкодивши переднє антикрило, але на десятому колі після яскравої боротьби Льюіс повернув собі позицію, випередивши Шумахера, у якого почалися проблеми з задніми шинами – а на десятому колі Міхаель поступився і Баррікелло – і поїхав до боксів за гумою та новою носовою частиною. Взагалі, в гонці Mercedes не вражали – за декілька кіл Росберга обігнали Масса (зі штовханиною) та Мальдонадо. Першим на плановий піт-стоп поїхав Баттон – на 16 колі йому знову встановили суперсофт. На наступному гуму замінили Феттель, Веббер та Алонсо – всі троє суперсофт на софт, при цьому у Феттеля на піті виникли проблеми, і гонку очолив Баттон. Наступна компанія потяглась до боксів з 22 кола – Хемільтон також не без проблем отримав більш жорстку гуму замість м’якої, а на 27 колі вперше заїхали до боксів Мальдонадо та Масса. Трохи раніше ді Реста й Альгерсуарі не поділили трасу, за що шотландець отримав від суддів проїзд по піт-лейну. На 30 колі Шумахер випередив Росберга, а через два кола Хемільтон та Масса так гаряче боролись за позицію, що це призвело до сходу останнього та появи спочатку жовтих прапорів – під ними бокси відвідали Баттон та Баррікелло, і дуже швидко – до виїзду SC – вперше в цьому сезоні. Феттель не став заїжджати на піт-стоп, а от Алонсо, Росберг та Сутіл скористались цією можливістю. Болід Шумахера не витримав навантажень та зупинився просто на в’їзді на піт-лейн, додавши роботи маршалам. Рестарт відбувся на 39 колі, на 43 Хемільтона за інцидент з Массою покарали проїздом по піт-лейн, Льюіс відбув штраф колом пізніше, і майже одразу зустрівся на вузькій дорозі з Мальдонадо. Взагалі – для Хемільтона цей Гран-Прі вже з Q3 пішов якось не так, і що б Льюіс не робив, отримував практично лише зіткнення та штрафи. На 48 колі Баттон втретє відвідав бокси – і перейшов на софт. Лідером став Феттель, а Баттон виїхав позаду Алонсо – третім. Дивовижно витривала гума дозволяла Феттелю триматись попереду, хоч він заїжджав до боксів лише один раз на 20 кіл раніше останнього, другого, піту Алонсо та на 31 коло раніше третьої зупинки Баттона. Хоча позаду вистачало подій, але боротьба першої трійки була, мабуть, найбільш інтригуючою: чи поїде хтось з них ще раз на піт-стоп? Чи хтось ризикне атакувати – і чим це закінчиться? Тим часом Кобаяші вийшов на четверте місце в боротьбі з Сутілом, а Веббер пройшов Сутіла та Петрова. І все було чудово до 68 кола, на якому перша трійця догнала компанію колових. Сутіл після пошкодження шини зрізав шикану і викликав ланцюгову реакцію – Альгерсуарі влетів у болід Хемільтона, який тим не менш продовжив гонку з поламаним заднім антикрилом, а Петров опинився не в той час і не в тому місці – і врізався у відбійник. Спочатку виїхав SC, але потім, на 72 колі гонку зупинили, щоб витягти та відвезти до лікарні Петрова, який погано відчував ноги, та прибрати трасу; і, о Формула!!! – відновити після цього гонку! Всі в належному порядку розташувались на стартовій прямій: болідам замінили зношену гуму та поламані частини!!! Я навіть уявити такого не могла! Звісно, бойова трійця вже не буде ризикувати позиціями – та й навряд чи з’явится така можливість. А от за ними може статись будь-що.
За двадцять хвилин гонка знову стартувала – за SC. Лише він пішов з траси, як Хемільтон з Мальдонадо не поділили перший поворот в боротьбі за шосте місце, і Мальдонадо, зупинившись, залишився без очок. Веббер обігнав Кобаяші і фінішував четвертим. Хемільтон приїхав таки шостим, і хоча після фінішу стюарди покарали його за випадок з Мальдонадо додаванням 20 секунд до результату, місця це вже не змінило, бо ж фінішувавший сьомим Сутіл відстав від лідера на коло. Завершили десятку Хайдфельд, Баррікелло та Буемі.
Неймовірна гонка – і просто неможливі рішення стюардів. Починаючи з допущення HRT на старт (фінішували в трьох колах від переможця) і закінчуючи призупиненням гонки за 6 (!) кіл до фінішу – вся інтрига боротьби за перемогу була вбита наповал. Вже завершили б ту гонку сімдесят другим колом – Мальдонадо залишився б при очках а у Хемільтона було б одним штрафом менше. Або не дозволяли б міняти гуму – можна було зробити виключення з правил, принаймні подумати про це – на майбутнє. А так: Феттель зміцнив свою перевагу, Веббер зовсім загубився на цьому фоні, Хемільтон зібрав колекцію штрафів, обурився на стюардів, потім вибачився та помірився зі стюардами, а Алонсо був вимушений задовольнитися другим місцем, хоча цілком міг поборотись за перше.
Зрештою, ми ж хочемо цікавих та захоплюючих гонок – і здається, бажання здійснюються. Он який Гран-Прі Монако – просто диво. А мені щось не так? Немає, мабуть, межі досконалості.
http://f1.1tv.com.ua/news/analytics/2011/05/30/13220
0